דלק מאז ועד היום

דלק – חברת הדלק הישראלית – הוקמה בשנת 1951 על ידי ממשלת ישראל. כשבבעלותה מגוון חברות בנות בתחומי האנרגיה והלוגיסטיקה, מאות תחנות דלק ברחבי הארץ, חנויות נוחות ומתחמים קמעונאיים, וכשמאחוריה אף הנפקה מוצלחת בבורסה, מביטה דלק בגאווה על הישגיה הרבים, וממשיכה להוביל את שוק הדלק בישראל.
 
שנות ה-50
ממשלת ישראל מקימה חברת דלק כחול-לבן
בחודש דצמבר, שנת 1951, הוקמה חברת דלק ביוזמת ממשלת ישראל. סמיכותה של הקמת החברה להקמת המדינה שוזרת את ההיסטוריה של דלק בהיסטוריה של מדינת ישראל מאז ועד היום.
הקמתה של דלק ייצגה את מה שתמיד חלמנו עליו בישראל ועדיין חולמים: עצמאות. בלי אבא אמריקני ובלי אמא בריטית – חברה ישראלית-ישראלית – כמו שצריך.
 
שנות ה-60
התחנות של דלק מתפשטות ברחבי המדינה
שנות ה-60, תחת ניהולו של מנכ”ל החברה, עמנואל רסין, עמדו בסימן הגדלה משמעותית של חלקה של החברה במכירת הדלק בארץ. חברת דלק גדלה, על חשבון החברות הזרות, שחלקן בשוק הדלק הלך וקטן - וב-1960 היא כבר הייתה מרושתת ברחבי הארץ עם 44 תחנות.
בשנים אלה מגיעה לאוויר העולם גם חברת השמנים דלקול. למעשה, בתוך עשור הופכת דלק לחלק בלתי נפרד משוק הדלק המקומי בפרט ומהנוף הישראלי בכלל.
 
שנות ה-70
דלק עם כל עם ישראל
בין מלחמת יום הכיפורים ושני משברי נפט חמורים, שנות ה-70 ייזכרו גם בזכות מבצע אנטבה, הסכם השלום עם מצרים, אליפות אירופה למכבי, ואפילו זכייה באירוויזיון. ואנחנו? שם, עם כל עם ישראל, ממשיכים להעניק שירותי תדלוק, חיים ונושמים ישראל.
 
שנות ה-80
הרפורמה מונהגת, והרבה דלק מתחיל לזרום בצינורות
עד לסוף שנות ה-80 שוק הדלק “שקט”. שלוש החברות – דלק, פז וסונול – עובדות תחת פיקוח ממשלתי, ואין כמעט תחרות ביניהן. רפורמת 1988 “מנערת” את שוק הדלק, ואיש לא נשאר אדיש. ממשלת ישראל מחליטה לצמצם את התערבותה בשוק ולהגדיל את התחרות בין החברות, ומאותו רגע הרבה דלק מתחיל לזרום בצינורות. גם “דלק” מתחילה לזרום.
 
שנות ה-90
התשובה של דלק